Dagens funderare

Idag satt jag i bilen och tittade ut på den norrländska naturen som paserade förbi oss. Och så pratade Kalle och mamma om vädret (grymt kul!) och nämnde att temperaturen växlade mellan typ +4 och -30.
Då började jag fundera på istiden och hur naturen har förändrats på jorden och hur det skulle se ut nu om vi människor aldrig hade funnits. Då tittade jag ut på vägen och såg slabbet som blir av alla bilar som kör.
Då vart nästa tanke att slabbet/snöslasket/fula bruna snön inte skulle finnas om inte bilar hade funnits. Alltså visst är det en cool tanke, att vi igenom våra uppfinningar och våran existens har skappat nya objekt i naturen! :D sjukt cooooooolt
och så tänkte jag, hur skulle naturen se ut om vi inte fanns och hade miljöförstört så mycket som media säger att vi gör? Hade träden typ vart dubbelt så stora eller något, tänk efter du :D

Nä jag ska lämna det sådär, tänk efter nu och känn själva, visst är det en härlig funderare ;)



Jag vill ha en mammut :D fatta va kul att rida til skolan på den :D

Peace out home dog!
/Julo  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0