En liten man i min hjärna?

Hej på er. 

                                                                                        
Nu siter jag på skolan och skriver på en svenska upgift. Jag ska skriva ett radio manus utifrån en text om en liten kille som siter i (sin?) hjärna och funderar över forskningen som den är en del av.
Så nu har jag börjat fundera ^^
Om vi skulle dö av ett skott i hjärtat, men hjärnan klarar sig. Så den tas om hand och devaras. Är vi kvar? Är våra tankar kvar? Våran kropp fungerar ju visserligen inte, men våra tanker sitter ju i hjärnan, och våra tankar är vi. Eller om allt sitter i själen. Försviner den "när vi dör" även om våran hjärna eller vårat hjärta fortfarande fungerar? "frigörs" själen när hela våran kropp är död?

Jaaaa, där vart de många frågor. Fundera lite vet ja! Det är väldigt intressant att tenka över ^^
Ha en fortsat bra dag alla glada!

Peace out home dog!
/Julo

Kommentarer
Postat av: Iza

Sitter själen i hjärnan då? Det finns det ju olika åsikter om. Men...personligen tycker jag att tanken på donerade organ är intressant. T.ex. hjärtat. Har man med sig en del av den personen i sig? Lever den vidare som en liten viskande ande i en annan kropp? Delar anden utrymmet med ens egen själ?

2010-01-21 @ 18:54:04
URL: http://izaspjoller.blogspot.com/
Postat av: Amandoos

nu ska jag fan skriva en bok om detta konstiga ämne..

2010-01-22 @ 18:27:08
URL: http://massann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0