Avatar...

Hello!

Såg Avatar idag! Jag tycker att den var riktigt bra. Jag gillade att filmen vissade kontrasten mellan menniskans tekniska värld och Na´vi-klanens värld. (Na´vi-klanen är folket som bor på planeten Pandora som filmen utspelar sig på) Det var det som jag gillade mest med filmen! Menniskorna speglas i massiv teknologi. Jag svär, det ända som menniskorna hade som inte var teknilogiskt vad mat (och kläder). Och Na´vi folket lever bara av vad deras planet skapar. Som jag förstod det ger själva planeten kraft till invonarna (men jag kan ha fel) HUr som hälst älskar jag hela "jorden ger dig kraft att leva" stuket.
En annan intressant sak som jag tenkte på när jag såg filmen var att Na´vi folket påminde mig om typ Mayandianerna och Astekerna. Dom folk grupperna blev ju nästan helt utrotade när Frankrike och England kom till Amerika. Jag blev påmind om det när menniskorna kom till Pandora och jag började tänka på hur det måste ha känts för Mayafolket när Fransmännen invarderade dom. Hur hämsk ångesten måste ha varit att förstå att allt änns liv är uppbygt runt förstörs och det finns inget som du kan göra för att stoppa det.
haha låter lite seyci men men ^^





Och vet ni vad!?!?!? Innan Avatar startade vissades det en snart kommande bio film. Någon som kan gissa vilken film?
Percy Jackson och kampen om åskviggen.
Min absoluta favorit bok kommer ut som film!!!! AAAAAAA snacka om att jag är lycklig!
Jag har väntat på det här i all evighet käns det som. Och jag är ganska nöjd över rollinehavarna i filmen. Det är bara en som jag inte är hundra över. Men hon spelar säkert väldigt bra!



(längtar!!!!!!!!!!)

Jepp, det avr min läx/bio dag. Ha det bra alla glada!

Paece out home dog!
//Julo


Kommentarer
Postat av: Iza

Jag och Amanda var och såg Avatar förra lördagen. Vi kom överens om att vi äntligen har svaret på frågan: Vilken är din favoritfilm?



Den var ju helt sick. SÅG du miljöerna bara? Kulturen som visades upp? Och visst var han ganska snygg som blå man, den rullstolsbundne militären? Love, love, love in first second third and...hundred sight.

2010-01-09 @ 00:27:16
URL: http://izaspjoller.blogspot.com/
Postat av: Iza

Jag och Amanda var och såg Avatar förra lördagen. Vi kom överens om att vi äntligen har svaret på frågan: Vilken är din favoritfilm?



Den var ju helt sick. SÅG du miljöerna bara? Kulturen som visades upp? Och visst var han ganska snygg som blå man, den rullstolsbundne militären? Love, love, love in first second third and...hundred sight.

2010-01-09 @ 00:28:41
URL: http://izaspjoller.blogspot.com/
Postat av: Julia

I love it!!!!! :D

Ja seriöst miljöerna! Och hela historien!

Han e supper snygg som Na´vi-folk!

2010-01-09 @ 01:00:52
URL: http://msjulo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0